HIRDETÉS

Oktatás - Legénység

Skillek és Perkek

Hogyan használjuk a képességeket és képzettségeket.

Skillek és Perkek

A skillek és perkek további szakértelmek, amelyeket a legénységi tagok a fő képzettségükön túl egtanulhatnak. Csak akkor lehet őket kiválasztani, ha a fő kézettség elérte a 100%-ot.

Akkor egy kis „plusz”  jelenik meg a legénységi tag neve alatt, a legénységi panelon, ha az ő járművét választjuk ki a garázsnézetben. Ez jelzi, hogy készen áll egy új skill vagy perk tanulására. Az ikonra klikkelve láthatóvá válnak a rendelkezésére álló skillek/perkek. Figyelembe kell venni az előnyöket és hátrányokat az adott jármű és a játékstílusunk függvényében. Az alábbi táblázat részletesen leírja az összes választható skillt és perket. A választásnál figyelembe kell venni, hogy van egy jelentős különbség a skillek és perkek közt:

  • Skillek: részben effektívvé válnak rögtön a kiválasztásuk pillanatában. A skillek a százalékos értékük arányában járulnak hozzá a legénységi tag szakértelméhez. Egy 45%-os skill 45%-ban növeli a legénységi tag adott szakértelemre vonatkozó teljesítményét.
  • Perkek: nem válnak azonnal effektívvé. Helyette, a perk akkor „kapcsol be”, amikor eléri a 100%-ot, és ekkor 100%-os hatékonysággal üzemel.

Egy skill vagy perk kiválasztásakor egy új ikon kerül a „plusz” helyére a legénységi panelon, és mellékerül a százalékos értéke is. A skillek kivilágított ikonként jelennek meg, ellentétben a perkkel, ami csak akkor válik kivilágítottá, amikor eléri a 100%-ot. Addig szürke marad.

Egy legénységi tag egyszerre csak egy skillt vagy perket tanulhat. Amint az első skill vagy perk eléri a 100%-ot, a „plusz” ikon  újra megjelenik, és egy második skill vagy perk válik elérhetővé. Minden további skill vagy perk megszerzése duplaannyi tapasztalatot igényel, egyre elérhetetlenebb célt állítva a legénység elé. A képzettségi szint bekezdésben részletes leírás található a szükséges tapasztalat számításáról.

Skillek

Ikon

Skill neve

Szerep

Leírás

 repair

Javítás

Repair

Mindenki

Javítja a legénység képességét a sérült vagy tönkrement modul megjavítására. Hatása összeadódik a szerszámos ládáéval. Minél magasabb a szintje, annál gyorsabb a javítás, ami akkor kezdődik, amikor egy modul megsérül. Ez egy általános skill, amit minden legénységi tag elsajátíthat. A képzettség szintjét áltagolják a legénységi tagok között. Ha 4 tagból csak 1 rendelkezik 80%-os javítással, akkor a jármű javítási teljesítménye: (80+0+0+0)/4 azaz 20%.

 

A gyors javítás alapvető fontosságú, akár a gyors tankoknál, melyek a sebességükre számíthatnak, akár a nehéz tankoknál, melyeknél sokáig tart a javítás.

 fire

Tűzoltás

Firefighting

Mindenki

A legénységi tagok tűzoltás képességét növeli. Akkor lép életbe, amikor a jármű kigyullad. Minél nagyobb a képzettség szintje, annál gyorsabban oltják el a tüzet, és annál kevesebb sebzést okoz a tűz másodpercenként. Ez a skill nem csökkenti a jármű kigyulladásának esélyét. Ez egy általános skill, amit minden legénységi tag elsajátíthat. A képzettség szintjét áltagolják a legénységi tagok között. Ha 4 tagból csak 1 rendelkezik 80%-os tűzoltással, akkor a jármű tűzoltási teljesítménye: (80+0+0+0)/4 azaz 20%.

 

A tűzoltás skill hasznosabb a nagy járműveknél, amelyek kibírnak valamennyi sebzést, de hatékonyabb a kézi vagy automata tűzoltó készülék használata.

 camo

Álca

Camouflage

Mindenki

Segítségével a legénység könnyebben el tudja rejteni a járművet az ellenfelek elől. Minél magasabb, annál kisebb a felfedezés esénye, illetve, az ellenfeleknek közelebb kell lenniük ahhoz, hogy felderítsék a járművünket. Hatása összeadódik az álcahálóéval. Ez egy általános skill, amit minden legénységi tag elsajátíthat. A képzettség szintjét áltagolják a legénységi tagok között. Ha 4 tagból csak 1 rendelkezik 80%-os álcával, akkor a jármű álcázási teljesítménye: (80+0+0+0)/4 azaz 20%.

 

Ez a skill különösen hasznos páncélvadászoknak alacsony tierű artyknak és scoutoknak. Ez a skill mindig aktív és a hatása függ a jármű álcázási értékétől. Egy interaktív álcázási érték bemutató itt található:

http://www.wotinfo.net/en/camouflage

 Tutor

Mentor

Mentor

Parancsnok

A parancsnok mentor skilljének minden 1%-áért a teljes legénység, a parancsnokot kivéve további 0,1% tapasztalatot kap minden csata után. Ennek maximuma 10%, ez azt jelenti, hogy a mentor skill 100%-os. Ha a parancsnok mentor skillje egy csatában növekszik, akkor a legénység többi tagja már aszreint kap több tapasztalatot.

 

Minden tanknál hasznos, amelyet szeretnénk megtartani

 Eagle Eye

Felderítő

Recon

Parancsnok

A skill minden 1%-a után a látótávolság 0,02%-kal növekszik, maximum 2%-ig. Hatása összeadódik a rádiós helyzetfelismerés skilljével, és a periszkóppal/távcsővel.

 Jack-of-all-trades

Ezermester

Jack of All Trades

Parancsnok

Ha kilőnek egy legénységi tagot, akkor a parancsnok képes helyettesíteni, a képzettség szintje x 0,5% mértékig, max 50%. Ha több legénységi tagot lőnek ki, akkor annyival osztani kell, tehát pl 2 legénységi tagot 25%-osan tud helyettesíteni a parancsnok.

 Master Gunsmith

Fegyverkovács

Armorer

Lövész

Minden 1% után 0,2%-kal csökken a sérült ágyú pontatlanságból eredő büntetése, maximum 20%-ig. Hatása összeadódik a vertikális stabilizátoréval. Ha 2 lövész is rendelkezik ezzel a skillel, a nagyobb érvényesül.

 Steady Hands

Pillanatkép

Snap Shot

Lövész

Minden 1% után 0,075%-kal, maximum 7,5%-kal pontosabb lesz a löveg toronyforgatás közben Hatása összeadódik a vertikális stabilizátoréval. Ha 2 lövész is rendelkezik ezzel a skillel, a nagyobb érvényesül.

 Ace

Kuplung égető

Clutch Braking

Vezető

Nő a harckocsi fordulási sebessége, minden 1% után 0,05%-kal (max 5%). Hatása összeadódik a plusz barázdák felszerelés hatásával, a végsebesség kikapcsolóval, és a prémium fogyóeszközökkel.

Azoknak a scoutoknak a leghasznosabb, amelyek nem fordulnak elég gyorsan (pl. Pz.Kpfw. II Luchs, T-50), de nagyon lassú nehéz tankoknál is jól jöhet. Illetve, a nem forgótornyos harckocsiknál előnyös.

 Cruise Master

Sima utazás

Smooth Ride

Vezető

                Minden 1% után 0,04%-kal csökken a löveg szórása, miközben a jármű mozog, de ez a forgásra nem vonatkozik. Hatása összeadódik a Vertikális stabilizátor hatásával.

Azoknál a gyors tankoknál a legelőnyösebb, akik folyamatosan meg tudják kerülni az ellenfelet.

 Off Road Master

Off-Road vezetés

Off-Road Driving

Vezető

Csökkenti a talaj ellenállásából eredő büntetést. Jobb lesz a gyorsulás. Nedves vagy laza talajon százalékonként 0,1%-kal, max 10%-kal jobb lesz a gyorsulás. Utakon, macskaköveken és aszfalton nincs hatás. Minden másfajta talajon a maximum hatás 2,5%

 Ramming Master

Irányított ütközés

Controlled Impact

Vezető

A vezető növelheti az ütközés okozta sebzést, max 15%-kal, és ugyanenyivel szökkenti a saját jármű sebzését.

 Boffin

Rádió jel erősítés

Signal Boosting

Rádiós

Minden 1% után 0,2%-kal, max 20%-kal nő a rádió hatótávolsága. Ha két rádiós is rendelkezik ezzel a skillel, a magasabb szintű érvényesül.

 Sonar

Helyzetfelismerés

Situational Awareness

Rádiós

Minden 1% után 0,03%-kal növeli a jármű látótvolságát. Hatása összeadódik a parancsnok felderítés skilljével. Ha 2 rádiós is rendelkezik vele, a magasabb szintű érvényesül.

 Retransmitter

Jelfogó

Relaying

Rádiós

Minden 1% után 0,1%-kal (max 10%) növeli az összes, rádió hatótávolságon belülk tartózkodó szövetséges harkocsi rádió htótávolságat. Ha 2 rádiós is rendelkezik vele, a magasabb szintű érvényesül.

Perkek

Ikon

Perk neve

Szerep

Leírás

 Brothers-in-arms

Elit alakulat

Brothers in Arms

Mindenki

Az elit alakulat (más néven "BIA") perk csak akkor működik, ha az összes legénységi tagnál elérte a 100%-ot, és 5% bónuszt ad mindenkinek. Hatása összeadódik a fokozott szelőzés és a fogyócikkek hatásával.

 Premonition

Hatodik érzék

Sixth Sense

Parancsnok

Ha a járművet felfedezik, 3 másodperccel utána egy kis lámpa gyullad ki a képernyőn, és néhány másodperc múlva ki is alszik, attól függetlenül, hogy még mindig látnak, vagy sem. Az újbóli eltűnést nem jelzi ki semmi.

 Expert

Sas szem

Eagle Eye

Parancsnok

A parancsnok beazonosíthatja a célzott jármű sérült moduljait, 4 másodperces késéssel. Egy indikátor jelenik meg a sérült modulok alatt, további sebzés lehetőséget biztosítva.

 Sharp-shooter

Mesterlövész

Deadeye

Lövész

3%-kal növeli a lövész esélyét, hogy kritikus sebzést okozzon AP, APCR, vagy HEAT lőszerrel. HE lőszerrel nem működik. Ha 2 lövész is rendelkezik vele, hatásuk nem adódik össze. Érdemes kombinálni a sas szemmel.

 Nemesis

Célmegjelölő

Designated Target

Lövész

 

 

10 fokos tartományban 2 másodperccel tovább látszik a felspotolt ellenfél. Artyk is látják. Ha 2 lövésznél is van, nem adódnak össze.

 Neatnik

Megelőző karbantartás

Preventative Maintenance

Vezető

25%-kal csökken a motor kigyulladásának esélye.

 Last Ditch Attempt

Bosszuálló

Call for Vengeance

Rádiós

A saját jármű elpusztulása után a rádiós még 2 másodpercig jelzi az ellenséges járművet. Ha 2 rádiódnál is van, nem adódnak össze.

 Stickler

Biztonságos elhelyezés

Safe Stowage

Töltő

A lövedékek nem érintkeznek egymással. A lőszerrekesz 12,5%-kal tartósabb lesz. Nem adódik össze, ha 2 töltőnl is van. Viszont a vizes lőszerrekesszel lehet együtt használni.

 Do-or-Die

Adrenalin roham

Adrenaline Rush

Töltő

Ha a jármű életereje kisebb mint az ereseti 10%-a, akkor az újratöltéshez szükséges sdő 9,1%-kal csökken. Nem adódik össze, ha 2 töltőnek is van. Viszont a töltésgyorsítóval lehet használni.

 Hunch

Előérzet

Intuition

Töltő

17% eséllyes az új lövedék azonnal betöltődik, ha lövedéktypust váltunk. Ha 2 töltőnél is van, összeadódik a hatásuk, azaz lehet 34%. Csak akkor működik, ha többféle lőszert is viszünk magunkkal. Működés után csak akkor működhet újra, ha az ágyú már teljesen betöltődött.

Skillek és Perkek menedzselése

Egy skill vagy perk késleltetett kiválasztása. Ha nem választunk azonnal skillt vagy perket, amint elérhetővé válnak, attól függetlenül a legénységi tag tovább gyűjti a tapasztalatot és a skill vagy perk kiválasztásakor oda kerül az addig felhalmozott tapasztalat. Ez akkor előnyös, ha vásárolunk egy új tankot 100%-os legénységgel, de nem tudjuk, milyen skill vagy perk lenne leginkább hasznos hozzá. Játszhatunk néhány csatát azzal a legénységgel a skillek és perkek kiválasztása előtt. Hasznos lehet ez az opció újraképzésnél is. Ha egy legénységi tag képzettségi szintje csökken az újraképzés miatt, az összes tapasztalata a fő képzettségének visszaállítására fog irányulni, amíg az el nem éri a 100%-ot. Mindazonáltal, a skillek és perkek értéke nem csökken és hatásuk érvényben marad. 

Másodlagos szerep hatása a skillekre és perkekre. Néhány járműbe olyan legénységi tagok kellenek, akikre másodlagos szerep is hárul a fő képzettségük mellett. Olyan járműben, amelyben csak két legénységi tagnak van hely (parancsnok, vezető), a parancsnok tölti be a lövész, rádiós, és töltő szerepét is. Ilyen esetben a parancsnok választhat bármilyen skillt vagy perket, amelyeket egyébként csak a lövész, rádiós vagy a töltő választhatna. Ha a parancsnokot áthelyezzük egy olyan járműbe, ahol nem hárul rá másodlagos szerep, akkor az arra a szerepre vonatkozó skilljei és perkjei inaktívvá válnak.

Például, a Leichttraktor legénysége 3 főből áll, és parancsnok egyben rádiós és lövész is. Rendelkezik egy skillel, amit csak a rádiós választhat, és egy perkkel, amit csak a lövész választhat. Ha áthelyezzük a parancsnokot a Pz.Kpfw. II-be, ahol 3 fős legénység van, nem használhatja a rádiós szerephez tartozó skilljét. Viszont megtartja a lövész szerephez tartozó perkjét, mert az új harckocsiban az a másodlagos szerepe. A rádiós skill nem veszett el, csak inaktívvá vált, amior a parancsnok olyan harckocsiba került, ahol egy másik legénységi tag tölti be a rádiós szerepet. Ha a parancsnok később visszakerül a Leichttraktorba, újra használhatja a szóban forgó skillt a korábbi szinten.

Skillek és perkek eldobása. Lenullázhatjuk a legénységi tagok összes skilljét és perkjét. Ez lehetőséget ad arra, hogy újra kiválasszuk a tanulandó képzettségeket, ahelyett, hogy mindent újra kellene kezdeni egy újonnan toborzott legénységi taggal. Három lehetőség áll rendelkezésre:

  • Ingyenesen, ez esetben a legénységi tag 20% tapasztalati pontot veszít a skilljeiből/perkjeiből.
  • Kreditért, ez esetben a legénységi tag 10% tapasztalati pontot veszít a skilljeiből/perkjeiből.
  • 200 aranyért, nincs tapasztalati pont veszteség.

Az első két lehetőség az összes skill/perk tapasztalati ponton alapul, minél több van belőlük, annál nagyobbá (tapasztalati pontokban kifejezve) válik az eldobás ára.

Ezek a lehetőségek csak a skill/perk tapasztalati pontokat csökkentik és nincsenek hatással a fő képzettség tapasztalati pontjaira. Például, ha van egy legénységi tagunk, aki éppen elérte a 100%-ot a fő képzettségében, és választunk neki egy skillt (amelyben még 0%-on tart), és utána azonnal úgy döntünk, hogy megváltoztatjuk, akkor az ingyenes lehetőség választása nem kerül semennyi tapasztalati pontba.

Minden egyes százalékpont több tapasztalatot igényel, mint az előző, ezért nem lehet csak 10/20%-ot elvenni a mutatott képzettségi szintből. Helyette meg kell határozni a legénységi tag összes skill/perk tapasztalati pontját (az alábbi táblázatból kiszámolható), és abból kell 10/20%-ot levonni. Az utána megmaradó skill/perk tapasztalati pontok határozzák meg, hogy mennyi is lesz az asott skill/perk szintje a levonás után.

Például, ha van egy legénységi tagunk 50%-os első skill/perk szinttel, és elbodjuk ezt az ingyenes opcióval (20% levonás), akkor nem az 50% 20%-át veszítjük el. Ha így tennénk, 40%-ot kapnánk, ami helytelen számítás. 45% lenne valójában. 19.907 tapasztalati pont elérni az 50%-os szintet. Csökkentsük 20%-kal, és marad 15.227. Ez pedig 45%-os szintnek felel meg. Ha egy legénységi tag 100%-os első skillel/perkkel és 80%-os második skillel/perkkel rendelkezik (amihez 374.764 tapasztalati pont kell), akkor a levonás után 100% és 67% marad a 298.662 tapasztalati pontnak megfelelően, nem pedig 100% és 44%.

A nagy költség miatt (tapasztalat, kredit vagy arany) fontos, hogy körültekintően válasszuk ki a skilleket/perkeket.

Ha a másik harckocsiból átképzett legénységi tag a képzettségi szint eldobás miatt 100%-os fő képzettségi szint alá esik, akkor utólag a skillek és perkek nullázása automatikusan a fő képzettséghez irányítja a szabad tapasztalatot, amíg az újra el nem éri a 100%-ot. Az azon felüli tapasztalat utána újra felhasztálható skillek/perkek tanulására.

 

Forrás: http://wiki.wargaming.net/

Fordította: Wothungy team, neon_vidra

HIRDETÉS

a keresés eredménye

Fórum hozzászólások

Dühöngő - Mit művel a w.o.t.
2017.01.23. | zabos

Az álca nálam se működik senkit nem látok de 50-80 m rol lődöz az O-I de nem látom .Sorolhatnám a s...

HELP - segítség kérés
2017.01.22. | zeroveritas

Próbáld meg modok nélkül. Ha kidob közben, akkor vissza kellene engednie, vagy autómatán csatlakozz ...

Egyebek - Keresem a grundom
2017.01.22. | fruttiur

Előszó: Kérlek dobjatok át a megfelelő helyre ha ez nem az, köszi! Keresek egy grundot vagy bandát ...

HELP - segítség kérés
2017.01.22. | 2600k

hello, olyan problémám van hogy minden oknál fogva kidobb játék közben és amig benem felyeződik a cs...

Dühöngő - Mit művel a w.o.t.
2017.01.20. | zeroveritas

Ezt hívják szopóágnak. Nekem is van ilyen, de most elkiabálom, hogy pont nyerőben vagyok (ezután maj...

Partner oldalak


Wot Magyar Liga

http://www.simsporttv.com/

http://infestation.gportal.hu/

http://magyartank.gportal.hu/

Kopasz

Roncskutatok

WoWshungary

Xbox